lørdag den 17. september 2011

Mere babysengetøj - patchwork

Så fik jeg forsøgt mig med mit første sæt sengetøj i patchwork.

Jeg er blevet ganske tilfreds med resultatet, men hold nu op, jeg var udfordret, da jeg skulle vælge, hvilke stoffer der skulle indgå, tænk at det kan være så svært?! - det tænker man ikke lige over, når man ser alle de fantastiske resultater rundt om i blogland.

Derudover ønsker jeg mig fif til, hvordan man får klippet/skåret alle firkanter nøjagtigt lige store. Jeg har købt den der patchworkskærer fra Stof og Stil, men jeg mangler jo ligesom noget at skære efter?? hvordan gør I andre? Jeg endte med at rive og klippe, men det er altså ikke alle mine hjørner i sammensyningen der er blevet knivskarpe.

Nå, men sengetøjet er syet i lutter vintagestoffer i sarte toner og stoffet på bagsiden er jo bare lækkert i sig selv.




5 kommentarer:

  1. du har brug for et skærebrædt og en linial:)

    SvarSlet
  2. Det er blevet super fint og fine farver. Det er også det med farverne jeg syntes tager længst tid, jeg er lidt for struktureret syntes farverne skal gå igen lige som i et mønster, syntes det er lidt dumt for jeg kan bedst lide dem hvor det hele bare roder rundt, men det kan jeg altså ikke finde ud af. Jeg bruger en pap skabelon, skære hjul og underlag, nogle gange en stor linial.

    SvarSlet
  3. Det er bare blevet så flot, elsker din farvesammensætning!

    SvarSlet
  4. Sonja - tak for det. Et skæreunderlag har jeg i øvrigt, men er den en bestemt slags lineal?

    Ævle - ja, jeg skal også koncentrere mig for at være ustruktureret, men synes jeg er blevet bedre til det, hehe... tror faktisk jeg vil forsøge mig med skabelonen, det tror jeg er nemmere at håndtere end linealen?

    Lisbeth - ja, jeg nyder også at kigge på det nu... især med prinsessen puttet i det :)

    SvarSlet
  5. Jeg er total vild med det sengetøj !
    Dejlig blog du har :-)

    SvarSlet